Súlyszabadító Tippek

Nincs tiltott élelmiszer, csak mértékletes fogyasztás

5 tipp, hogy ne plusz kilókat hozzon a nyuszi

2018. március 28. 21:57 - Szennai Dóra

Sonka, kalács, tojás, sárga túró. Sokan asszociálunk ugyan arra ugye? Hát persze, hogy a nagy húsvéti eszem-iszom közeleg! Az ünnepek után neked is szorosabb a nadrág? Képtelen vagy ellenállni a terülj-terülj asztalkámnak? 

Ilyenkor a hagyományos családi receptek kerülnek elkészítésre, melyek nem ritkán a tradicionális magyar konyha minden tulajdonságával rendelkeznek: zsírban gazdagok és kímélő fűszerezésűnek semmiképp nem mondhatók. Szénhidrátban pedig biztos nem lesz hiányunk, ugyanis, ha túl zsíros lett a töltött káposzta, kell mellé enni egy kis kenyeret. Viszont a sós meg kívánja az édeset, így menetrendszerűen jöhet reggeli-ebéd-vacsi után egy kis süti.

Íme 5 tuti tipp, hogyan kerüld el a súlygyarapodást és a kellemetlen teltségérzetet az ünnepek alatt.

  1. Könnyítsd meg a gyomrod dolgát!
    Készíts a hagyományos köretek mellé többféle salátát. Szedj belőlük bátrabban! Magas rosttartalmuk segíti a teltségérzet kialakítását, így elkerülheted a túlevést. Ellenben nagyon alacsony kalóriatartalmúak, így a tányérod zsírosabb elemeit ellensúlyozhatod velük.
  2. Ez zsír!
    De nem a sonkán! Válassz alacsonyabb zsírtartalmú húsrészeket pl. combot, frikandót, lapockát. Ezen kívül egy tojás sárgájának elfogyasztásával további 1 teáskanálnyi zsiradékhoz jutunk. Szóval csak óvatosan a hímes tojásokkal!

  3. Süss okosan!
    Készíts értékes tápanyagokat is tartalmazó finomságot. Használj fele-fele arányban teljes kiőrlésű búzalisztet, zabpehelylisztet. Azokat a recepteket részesítsd előnyben, amik tejtermékeket (joghurtos, túrós) vagy gyümölcsöket nagy arányban tartalmaznak.

  4. Igyál! 
    A nehéz ételek lebontáshoz nagyobb mennyiségű emésztőnedvre van szükség, ehhez az optimális termelődéshez járulnak hozzá a folyadékok. Legjobb választás a víz, ásványvíz és natúr teák. Ha koccintásra kerülne a sor, legalakbarátabb alternatívák lehetnek a minőségi, száraz borok: vörös fajtáikból 1-2 dl mennyiség, a rozék és fehérek pedig tovább hígítva, fröccs formájában.
  5. Mozogd le! 
    A kalóriadús ételek fogyasztásával könnyen túllépheted a napi energiaszükségletedet, amit a tested a zsírraktárakba tesz el későbbre. Így alakul ki hosszú- rövidebb idő alatt a hízás. Viszont, ha többet ettél a kelleténél, még mindig van lehetőséged felhasználni a többletenergia egy részét. Vegyél egy nagy sétát, legyen a közös családi program egy biciklitúra vagy gyalogtúra.

Kellemes, egészséges finomságokban és aktív pihenésben gazdag Ünnepeket! :) 

sorbian-easter-eggs-3149016_1920.jpg