Súlyszabadító Tippek

Nincs tiltott élelmiszer, csak mértékletes fogyasztás

A sikeres fogyás 10 pontja

2018. április 08. 10:00 - Szennai Dóra

Megérkezett a válasz az örök megválaszolatlan kérdésre: "Hogyan fogyjak?". Hát így! :)

fitness-3168246_1280.jpg

  1. A koplalás nem jó taktika!

Étkezz rendszeresen, naponta 5-6 alkalommal. Így a megfelelően összeválogatott alapanyagokból álló étrendednek köszönhetően energikus leszel egész nap, miközben megindul a fogyásod is. Vedd figyelembe a napi alapkalória szükségleted, ami nemtől, élet kórtól, aktivitástól függően 1200-1700 kalória.

  1. Reggelizz!

Talán a nap legfontosabb étkezése, hiszen befolyásolja a nap hátralévő részében az energiaszintedet, szervezeted működését, hangulatodat.

  1. A zöldségek és gyümölcsök a barátaink!

Az étkezéseid nagy részét lehetőleg az élelmi rostban gazdag, friss zöldségek, gyümölcsök alkossák, de változatossá teheted a napjaidat, ha párolt, főtt, grillezett, sült, töltött, rakott, savanyított formában készíted el ezeket.

  1. Ne félj a szénhidrátoktól!

Fő energiaforrásunk, hiszen leggyorsabban és leggazdaságosabban a szénhidrátokból tudunk energiát előállítani. Válaszd a magas élelmi rost tartalmú (pl. teljes kiőrlésű, Graham, korpás) gabonaféléket és belőlük készült gabona- és pékipari termékeket!

  1. Fogyassz rendszeresen tejtermékeket!

Ha nem okoz emésztőrendszeri panaszokat (puffadás, hasmenés) zsírszegény változataik fontos részei a fogyókúrás étrendnek. Legalább olyan kitűnő fehérjeforrások, mint a zsírszegény húsok, halak, magas hústartalmú készítmények, tojás, melyek megakadályozzák az izomzatod csökkenését a kalóriacsökkentés során.

  1. A zsírt zsírral ne legyen alapelv!

Szintén fontos energiaforrásunk, de meghatározott keretek között. Részesítsd előnyben a növényi eredetű olajokat (olívaolaj, repceolaj, napraforgó), készítsd ételiedet kevés zsiradék felhasználást igénylő technikákkal: sütőzacskóban vagy alufóliában sütés, grillezés, párolás, sütőpapír, olajspray használata.

  1. Figyelj a folyadékpótlásra!

A bennünk zajló folyamatokhoz a megfelelő folyadékbevitel éppolyan fontos, mint a táplálék. Igyál naponta legalább 2-2,5 liter ivóvizet, ásványvizet, natúr teát!

  1. Az édesítőszerek nem az ellenségeid, hanem a segítőid!

Bátran használd az édes íz pótlására a kristálycukornál jóval kevesebb energiát adó xilitet, vagy a kalóriát egyáltalán nem szolgáltató édesítőszer változatokat: eritrit, stivia, mesterséges fajták.

  1. Türelem és kitartás!

A fogyókúrára valójában ne egy pár hétig vagy hónapig tartó kúraként gondolj, hanem egy helytelen életmódbeli szokások megváltozatására irányuló folyamatra!

  1. Légy aktív!

Ne feledkezz meg az egészségi állapotodhoz igazodó mértékű, rendszeres testmozgásról!

Ha kíváncsi vagy a pontok részletesebb magyarázására, kövesd nyomon a következő blog bejegyzéseket is! :)