Súlyszabadító Tippek

Nincs tiltott élelmiszer, csak mértékletes fogyasztás

4+1 trükk egy fogyókúra kompatibilis kerti partihoz

2018. július 07. 19:31 - Szennai Dóra

A nyár a kerti sütögetések szezonja, amik bizony nem feltétlen alakbarát alapanyagaikról híresek: a szalonna és zsíros deszka kívánja a jókedvet megalapozó, alkoholos öblítést, utána pedig nem maradhat el a desszert, az ételek készülése közben pedig a rágcsálnivaló sem. Viszont, ha ebben az esetben is szem előtt tartod a legfontosabb alapelveket a "Hogyan fogyjak?" kérdéskörből, nem lesz nehéz dolgod, ha egészségtudatos kerti parti szervezésbe vágnád a fejszét. 

1. Süss, grillezz, de mit?
A klasszikus sült szalonna elengedhetetlen kerti parti csemege. Vágd vékony szeletekre a vastag húsréteget tartalmazó szalonnát! Így szúrd a nyársra, a zsírját pedig alaposan süsd ki! Nem csak ízletesebb lesz a ropogósra pirult szalonnád, de a zsírtartalmából is jelentős mennyiséget veszít. Keresd a 80% feletti hústartalmú, de 20-25%-nál alacsonyabb zsírtartalmú grill kolbászokat, virsliket. Ha húst grilleznél, válaszd a finom rostozatú könnyen megpuhuló, alacsony zsírtartalmú baromfi vagy marha húsrészeket. 

2. Zöldség, zöldség, zöldség!
Káprázatos színkavalkád vár a zöldségespultnál és a kertekben a nyári időszakban, használd ezt ki! Amellett, hogy magas élelmi rost tartalmuk segít elkerülni a túlevést, az emésztésedre is jótékonyan hatnak. Készíts többféle vegyes salátát köretként! Vesd be a gusztusos látványát nyújtó saslikokat, tűzd pálcára a husikat finom rostozatú zöldésgekkel: cukkíni, padlizsán, gomba, paprika, lila hagyma. 

3. Mi legyen a nasi?
Amíg készülnek a finomságot, ropogtatna valamit az éhes csapat, lepd meg őket zöldségmártogatóssal! Meglátod, egy kis pikáns fűszerezéssel megbolondított zöldség-, vagy túrókrémbe még a nem zöldség fanok is tunkolni fogják a sárgarépa-, uborka-, cukkini-, paprika csíkokat, halványtíó zeller szárat. Desszertet készíts értékes alapanyagokból, erről részletesen egy előző beljegyzésben olvashatsz. 

4. Ne feledkezzünk meg a koccintásról sem!
A melegben a fokozott folyadékvesztés (izzadás) következtében különös figyelmet fordít egy jó házigazda az italokra. Szuper látványt nyújtanak a különféle ízesítésű limonádék, mint pl. mentás, citromfüves, levendulás, ezek klasszikus citrommal kevert változatai. Édesítheted gyümölcsvelővel, vagy kevés édesítőszerrel is. A hagyományos jégkockákat váltsd le fagyasztott gyümölcsökre! Álszentek se legyünk, hiszen az koccintás alkoholfogyasztással is társulhat. Ennek legalakbarátabb alternatívája a jó minőségű száraz fehér vagy rozéborból készült fröccs, a hígitásból és relatív alacsony cukor és alkoholtartalmának köszönhetően. Egy jó minőségű, száraz vörösbor pedig azon kívül, hogy megmelengeti a lelkedet, a szív- és érrendszered is hálás lesz érte.

+1 KIEGYENSÚLYOZOTTSÁG!
Nem egy kerti parti alkalmával kell produkálnod a tökéletes, fogyásodat elősegítő étrendet. Ezzel a néhány trükkel élvezhető módon emelheted a nyári sütögetéseket egy egészségtudatosabb szintre, viszont a testi jólét mellett nem elhanyagolandó a lelki és szellemi egészség sem! Merj lazítani, légy mértéktartó és törekedj az egyensúlyra!

grill1.jpg