Súlyszabadító Tippek

Nincs tiltott élelmiszer, csak mértékletes fogyasztás

A nagy sikerű reform pizzás csiga. Így készítette el az ergoterápiás reformkonyha lelkes csapata.

2018. szeptember 08. 08:00 - Szennai Dóra

Ez az isteni pizzás csiga az egészségtudatos nassolás jegyében készült. Nagyon gyorsan elkészíthető és nagyon tápláló, hiszen élelmi rostokban, B-vitaminokban, Magnéziumban, Foszforban bővelkedő teljes kiőrlésű búzaliszt és teljes értékű fehérjében, D-vitaminban és Kálciumban gazdag tejtermék felhasználásával készült a tésztája. Ezen kívül rendkívül ízletes is, amit az ergoterápiás reformkonyha kis csapata is megerősített. Ugyanis ők már elkészítették.

Jelenleg az Országos Orvosi Rehabilitációs Intézetben dolgozom főállásban klinikai dietetikusként, így járulok hozzá havi rendszerességgel az ergoterápiás csapat munkájához a reformkonyha keretén belül, ahol egészséges receptek elkészítésén keresztül gyakorolhatják a betegek az ételkészítési folyamatokat. Az ergoterápia intézetünkben a baleset, stroke vagy egyéb betegség következményeként kialakuló felső végtagi és tudati funkciók fejlesztésére irányul. Magába foglalja a mindennapi tevékenységek újratanítását, gyakorlását erre alkalmas segítő megoldások és eszközök használatával.

Most pedig lássuk, hogyan készültek a pizzás csigák.

Reform pizzás csiga

pizzas_csiga_6.jpg

 

Hozzávalók (10 darabhoz)

  • 200 g teljes kiőrlésű búzaliszt vagy Graham liszt
  • 100 g light cottage cheese vagy krémes állagú zsírszegény túró
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • kb. 1 dl langyos víz
  • 1 teáskanál só
  • kb. 2 evőkanál cukormentes ketchup vagy cukrozatlan paradicsompüré
  • kb. 100 g csirkemell sonka vagy más sonkaféle
  • kb. 80 g reszelt light trappista sajt
  • friss zöldfűszerek: bazsalikom, oregánó, kakukkfű ízlés szerint

Elkészítés

1. A lisztből, cottage cheesből, olajból, vízből, sóból gyúrj kissé ragacsos tésztát.

2. Egy alaposan meglisztezett felületen nyújtsd kb. 1-0,5 cm vastagságúra. Közben folyamatosan lisztezd a tészta tetejét és az alatta lévő felületes is a letapadás elkerülése érdekében.

3. Kendd meg  a paradicsompürével, szórd meg a sonkával és reszelt sajt 2/3-ával. Ízesítsd  apróra vágott friss zöldfűszerekkel. Tovább bolondíthatod kukoricaszemekkel, olívabogyóval, gombával, apró hagyma, paprika vagy paradicsom kockákkal, vagy bármi mással, amit a kedvenc pizzád feltéte tartalmaz.

4. Szorosan tekerd fel a megtöltött tésztát. Csapatmunkában könnyebb! :)

pizzas_csiga_5.jpg

5. Vágd kb 1,5 cm vastag szeletekre a feltekert roládot, majd fektesd a csigákat sütőpapírral bélelt tepsibe. A szeletek picit összenyomódnak, de kézzel aztán szépen kiigazíthatóak. Végül szórd meg a csigákat a maradék reszelt sajttal.

pizzas_csiga_3.jpg

6. 180 fokos sütőben kb. 20-25 perc alatt süsd őket aranybarnára. Nekünk így sikerültek: 

pizzas_csiga_2.jpg

Vigyázat! Hamar elfogy! :) Jó étvágyat! :)

Recept forrása: https://www.xn--kalriaguru-ibb.hu/receptek/extra-dietas-pizzas-csiga-recept-181327.php

Energia- és tápanyagtartalom 1 darabban (10 darab készítése esetén)
Energia: 117 kcal
Szénhidrát: 13 g
Fehérje: 8 g 
Zsír: 3 g