Súlyszabadító Tippek

Nincs tiltott élelmiszer, csak mértékletes fogyasztás

Új rovat indul: Hogyan edzek?

2018. november 18. 21:13 - Szennai Dóra

Tudtad, hogy a legutóbbi Országos Táplálkozás és Tápláltsági Állapot Vizsgálat (2014) eredményei szerint a felnőtt magyar lakosság 60-65 %-a túlsúlyos vagy elhízott? Ennek hátterében a nem megfelelő életmód áll, ami egyrészt a helytelen táplálkozási szokásokból, másrészt a mozgásszegény életmódból ered. A felmérés arra is fényt derített, hogy a felnőttek átlagosan naponta több mint 5 órát ülnek, és csupán 7000 lépést tesz meg, ami a javasolt 70 %-a. A sporttal töltött órák száma átlagosan hetente nem éri el a javasolt 150 perc felét. Ha arányosan és reálisan tekintünk erre a heti 150 perc sportolásra, az azt jelenti, hogy csupán hetente 3 alkalommal kellene 50 percet eltöltenünk egyénileg megválasztott mozgásformával.  A mozgásszegény életmód, hosszú távon mozgásszervi problémák (krónikus derékfájdalom, rossz testtartás, gerincferdülés) kialakulásához vezet, valamint hozzájárul a túlsúly és elhízás kialakulásához.

Nem vagyok magam sem a számok embere, és nem is ezeknek az adatoknak az ismeretében határoztam el 1 évvel ezelőtt, hogy a dietetikai tudásomat ki szeretném egészíteni mozgástudományi ismeretekkel. Sokkal inkább motivált a saját eddigi életutam, és az a tény, hogy a pácienseimnek, akiknek testtömeg csökkentésre van szükségük, az életmódváltásuk részét képezi a helyes étrend kialakítása mellett a rendszeres testmozgás. A hatékony életmódváltás megvalósítása érdekében pedig nagyon fontosnak tartom a mozgás és az étkezés komplex rendszerként való kezelését. Ezért döntöttem úgy, hogy részt veszek egy személyi edző képzésen, egészen pontosan az IWI Nemzetközi Fitnesziskolában, hogy megfelelő szintű szaktudás mellett tudjak segíteni. Ez év májusban megszereztem a fitnesz instruktori képesítést, és már a személyi edzővé válásom útja is a végéhez közeleg, ezért szeretném a blogot testmozgás témájú tartalmakkal kiegészíteni a megfelelő tudás birtokában.

Az új rovatot elindítva összeszedtem 10 érvet, miért érdemes elkezdeni rendszeresen sportolni (a teljesség igénye nélkül :) 

A megfelelően összeállított, preventív edzésprogram

  1. javítja a testtartást,
  2. stimulálja az anyagcserét,
  3. növeli az energiafelhasználást így segít az ideális testtömeg elérésében,
  4. erősíti az immunrendszert,
  5. javítja a sejtek inzulinérzékenységét,
  6. javítja a sejtek oxigénellátását,
  7. hozzájárul a szív- és érrendszer egészségéhez,
  8. segít a mindennapi stressz kezelésében, levezetésében,
  9. növeli az önbizalmat,
  10. és mindezek összessége energikusabbá tesz.

Találkozzunk 2019-ben személyi edzéseimen! :)

 edzes1.jpg