Súlyszabadító Tippek

Nincs tiltott élelmiszer, csak mértékletes fogyasztás

5 tipp a kellemes ünnepekért, a kellemetlen kilók ellen

2018. december 23. 19:50 - Szennai Dóra

Az ünnepek egyet jelentenek a családi összejövetelekkel és a közös falatozásokkal. Advent utolsó hétvégéjén már sokaknál készülnek vagy már el is készültek az ünnepi finomságok. Mézeskalács, bejgli, gyümölcskenyér, szaloncukor, habcsók, no meg a halászlé, rántott hal, töltött pulyka és társaik sem hiányozhatnak egy igazi karácsonyi ebéd, vacsora alkalmával az asztalról. 

Viszont sokan vágnak ilyenkor mértéktelen habzsi-dőzsibe, aminek az eredménye azon kívül, hogy a túlevés kellemetlen emésztőrendszeri tüneteit tapasztalják, az,  hogy váratlan plusz kilókkal nyitják az új évet. Ezek viszont nem kötelező velejárói a Karácsonynak, főleg ha néhány apróságra odafigyelsz a falatozások alkalmával.


Íme 5 tipp, hogy kellemesen teljenek az ünnepek a gyomrod és a mérleged számára is.

angel-564351_1920.jpg

  1. Zöldségeket az asztalra! 
    Készíts a hagyományos köretek mellé többféle salátát pl. kevert zöldsalátát, joghurtos franciasalátát, (íme egy tipp a blogról: Pink saláta). Ha tudod, hogy desszert is szerepel a fogások között, köretként fogyassz csak egy könnyed salátát. Magas rosttartalmuk és víztartalmuk miatt megkönnyítik a nehéz ételek emésztését. Ellenben nagyon alacsony kalóriatartalmúak, így a tányérod zsírosabb és szénhidrátdúsabb elemeit ellensúlyozhatod velük.

  2. Csipegetés ellen tízóraizz és uzsonnázz!
    Nehéz megállnod, hogy ne kóstold végig az összes édességet és ha lehet, egyszerre.? Vigyél rendszert a nassolásodba, kóstolgass tízórai és uzsonna alkalmával. Így elkerülheted, hogy egész nap csipegess. Csempéssz az édességek közé gyümölcssalátákat. Csökkentheted a cukorbeviteledet, ha természetes édesítőszerekkel készült szaloncukrot és sütiket választasz az ünnepi asztalra.

  3. Igyál sok folyadékot!
    A nehéz, zsíros és szénhidrátdús ételek jobban igénybe veszik a gyomrodat és a bélrendszeredet. A hatékonyabb működésükért fogyassz legalább 2 liter folyadékot, legjobb választás a víz, ásványvíz és natúr teák. Ha koccintásra kerülne a sor, legalakbarátabbak a minőségi, száraz borok. 1-2 dl mennyiségben vagy tovább hígítva, fröccsként fogyasztva még az emésztésedet is segíthetik.
  4. Ne a kanapén töltsd a Karácsonyt!
    Azon kívül, hogy a kalóriadús ételekkel könnyen gyarapítanod a zsírraktáraidat, az inaktivitás ehhez és az  emésztési problémák kialakulásához is hozzájárul. Legyen a családi program része egy nagy sétát, vagy menjetek el korcsolyázni, de pár átmozgató gyakorlatot is elvégezhetsz a délutánok alkalmával.

  5. Nyugalom!
    Az életmódváltásod nem 2-3 nap miatt lesz sikeres vagy sikertelen. Törekedj az étrended speciális szabályait minél inkább betartani, tarts mértéket, de ne stresszelj rá 1-1 finom falat elfogyasztására. Élvezd az ünnepek meghitt hangulatát!

    Kellemes, egészséges finomságokban és aktív pihenésben gazdag Karácsonyt kívánok! :)