Súlyszabadító Tippek

Nincs tiltott élelmiszer, csak mértékletes fogyasztás

Csokis zabkeksz

2019. május 12. 23:14 - Szennai Dóra

A zabkekszek ma az egészséges nassolnivalók urai. Az alapanyagként felhasznált  gabonaféle szervezetre gyakorolt jótékony hatásai sokak számára ismerek, itt a blogon is tájékozódhatsz a témában. Azonban nem árt egy pillantást vetni a ropogós zabkekszek összetevőire, ugyanis gyakran az egészségesnek vélt alapanyagok mellett előkelő helyet foglalnak el a cukor és a zsiradékok is. Ebből adódóan pedig 1-1 keksz elropogtatásával jelentős mennyiségű kalóriára tehetünk szert, pont ellenkező hatást várva. 

Az otthon készített ételek nagy előnye, hogy tudjuk befolyásolni, milyen alapanyagok kerüljenek a finomságokba, ízlésünk szerint alakíthatjuk. Ennek tükrében hoztam egy ropogós zabkeksz receptet, ami nagyon gyorsan elkészíthető, napokig ropogós marad, így ha időd engedi, előre betárazhatsz belőle a hétre.

Csokis zabkeksz

zabkeksz.jpg

Hozzávalók (10 darabhoz)

  • 40 g aprószemű zabpehely
  • 25 g (1 adag) vaníliás/csokis tejsavó fehérje koncentrátum (helyettesíthető zabpehelyliszttel)
  • 1 db banán
  • fél csomag vaníliás pudingpor
  • 1 db tojás
  • 1 teáskanálnyi (5 g) margarin
  • 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • édesítőszer szükség szerint
  • tetejére: 1 sor (20 g) cukormentes/magas kakaótartalmú étcsokoládé

Elkészítés

A banánt villával összetörjük, majd hozzákeverjük a száraz hozzávalókat. Belekeverjük a hideg margarint, végül pedig a tojást. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe, 10 egyforma, lapos kekszek formázunk a masszából, majd tetejükre apróra vágott étcsokit teszünk. 180 fokos sütőben kb. 15 perc alatt ropogósra sütjük. 

Tálalási javaslat

Elkészíthető vaníliás változatban, mandula- vagy mogyorószórattal, vagy akár epres pudingporral és friss eperrel. 

Fogyni vágyók, inzulinrezisztenciások vagy cukorbetegek is bátran fogyaszthatják a napi energia- és tápanyag szükségletünkhöz igazodó mennyiségben.

Jó étvágyat! 

Energia- és tápanyagtartalom 1 darabban (10 darab készítése esetén)
Energia: 76 kcal (zabpehelyliszttel készítve: 74,7 kcal)
Szénhidrát: 7,9 g (zabpehelyliszttel készítve: 9,5 g)
Fehérje: 4,3 g (zabpehelyliszttel készítve: 2,6 g)
Zsír: 2,8 g (zabpehelyliszttel készítve: 2,7 g)

Értesülj elsők között a hetente frissülő tartalmakról, kövesd a blogot és likeold a facebook oldalamat, sőt instagramon is megtalálsz! :)

Táplálkozási tanácsadással, személyre szabott étrenddel kapcsolatban infókat találsz a weboldalamon:

http://szennaidora.hu/