Súlyszabadító Tippek

Nincs tiltott élelmiszer, csak mértékletes fogyasztás

Mozzarellás paradicsomos csirke vele sült burgonyával

2019. május 19. 21:51 - Szennai Dóra

A motiváció csökkenésében általában nagy rész vállal magára az egyhangúság, ugyanis az életmódváltás során gyakran szűkül be az étrend 2-3 alapanyagra illetve ételre. Ennek oka lehet, hogy szélsőséges divatdiétát próbálunk követni, amik gyakran szigorúan leszűkített alapanyaglistákat javasolnak. Vagy pedig a sok új életmódváltással kapcsolatos  elméleti információ még nem épült át a gyakorlatba, így biztonságosabbnak érezzük 2-3 ételvariációra építeni az étrendünket, nehogy valamit rosszul csináljunk. Én ezért tartom nagyon fontosnak, hogy értsd a miérteket, és ennek elsajátítására törekszem a tanácsadások alkalmával is. Tudd megítélni, hogy az adott alapanyag miért hasznos vagy kevésbé hasznos számodra, és hogyan illesztheted be a célodat támogató étrendedbe. Ha ezt megtanulod, egy biztos: legkevésbé lesz unalmas és egyhangú az életmódváltásod. Tartsd meg az egyensúlyt!

Nagyon jó kiindulási alapot nyújt ehhez az Okostányér, a hazai ajánlás az egészséges táplálkozásról, valamint itt a blogon is tájékozódhatsz a témában. 

A következő receptet pedig az egyhangúság megtörésének jegyében hoztam. Egyél finomakat, készíts élvezhető ételeket változatos alapanyagokból! :)

Íme:

Mozzarellás paradicsomos csirke vele sült burgonyával

mozzarellas1.jpg

Hozzávalók (3 adaghoz)

Mozzarellás paradicsomos csirkéhez

  • 400 g csirkemellfilé
  • 180 g light mozzarella
  • 2 közepes (100 g) paradicsom
  • 3 teáskanál olívaolaj
  • ízesítés: só, bors, bazsalikom

Sült burgonyához

  • 550 g burgonya
  • ízesítés: 3 teáskanál olívaolaj, 3 teáskanál mustár, só bors, fokhagyma granuátum, fűszerpaprika

Elkészítés

A csirkemellet várd vékony szeletekre, ízesítsd sóval, majd egy teflonbevonatú serpenyőben kevés olajon süsd  elő mindkét oldalukat 3-4 percig. Fektesd őket egy sütőpapírral bélelt tepsibe, borssal és bazsalikommal szórd meg, majd fektesd a tetejükre a szeletelt paradicsomot, rá pedig a szeletelt mozzarellát. A burgonyát tisztítás és hámozás után vágd kb. fél centis szeletekre, majd keverd össze az olajjal és az ízesítőanyagokkal. Tedd a hússzeletek mellé és 180 fokos sütőben kb. 25-30 perc alatt süsd aranybarnára.

Tálalási javaslat

Az étel rosttartamát növeld 1 maroknyi friss salátával vagy savanyúsággal. 

mozzarellas2.jpg

Fogyni vágyók, inzulinrezisztenciások vagy cukorbetegek is bátran fogyaszthatják a napi energia- és tápanyag szükségletünkhöz igazodó mennyiségben.

Jó étvágyat! 

Energia- és tápanyagtartalom 1 adagban (a receptben írt mennyiségek 3 részre osztása esetén)
Energia: kb. 540 kcal
Szénhidrát: kb. 37 g
Fehérje: kb. 47 g
Zsír: kb. 21 g

Értesülj elsők között a hetente frissülő tartalmakról, kövesd a blogot és likeold a facebook oldalamat, sőt instagramon is megtalálsz! :)

Táplálkozási tanácsadással, személyre szabott étrenddel kapcsolatban infókat találsz a weboldalamon:

http://szennaidora.hu/