Súlyszabadító Tippek

Nincs tiltott élelmiszer, csak mértékletes fogyasztás

Viszlát tavaszi fáradtság!

2019. április 28. 19:26 - Szennai Dóra

Ahogy napról napra magasabbra szökik a hőmérő higanyszála, úgy érzed nem tudod felvenni a hozzá illő fordulatszámot? Nagy sétákra buzdít a kellemes idő, de szívesebben kuckózol? Növelnéd a "bikinibody" elérése érdekében a mozgással töltött órák számát a héten, de nem visz rá a lélek, hogy elindulj? Nem veled van a baj, hanem ez az az időszak, amikor a tél után  kiürülnek végleg a vitamin- és ásványi anyag raktárak a szervezetedben, és beköszönt a tavaszi fáradtság.

A jó hír, hogy néhány apró odafigyeléssel hamar átlendülhetsz rajta.

tavaszi_faradtsag.jpg

  1. Hidratálj!
    Ahogy melegszik az idő, több folyadékot veszítünk a nap során, azaz jobban izzadunk. Ezt a veszteséget bizony pótolnod kellene, mert már pár százalékos folyadékhiány jelen esetén is jelentkezhetnek a kiszáradás tünetei (fejfájás, koncentráció zavar, fokozott fáradtság érzés! Törekedj a napi 2-3 liter folyadék elfogyasztására Ha nehezedre esik ezt csupán vízből bevinni ezt a mennyiséget, egészítsd ki a napjaidat levessel. Ízesítsd a vizedet frissen facsart citromlével, gyümölcsvelővel, mentalevéllel! Egy meleg bögre tea pedig még ilyenkor is jól esik napindítóként vagy napzáróként, nemde?
  2. Fogyassz könnyed, vitamindús ételeket!
    A jóidő beköszöntével a könnyen emészthető ételekre van szüksége a szervezetednek, lerövidítve az emésztési időt. Az emésztés során ugyanis a vér jelentős része a gyomor-bélrendszer területére vándorol, így az agyba kevesebb vér, így oxigén vándorol, és jön is az ásítozás evés után. Álljon az étrended friss zöldségekből és gyümölcsökből, alacsony zsírtartalmú húsokból és tejtermékekből, teljes kiőrlésű gabonákból. Azon kívül, hogy ezek hozzájárulnak az emésztőrendszered normál működéséhez, még a fáradtságot okozó hiányzó vitaminokat és ásványi anyagokat is pótolják.

  3. Pörgesd fel magad mozgással!
    A rendszeres testmozgás gyorsítja az anyagcserét, fokozza a keringést, így a szervezeted oxigénellátottságát, amiktől energiával telinek fogod magad érezni. Arról nem is beszélve, hogy a stresszkezelésben is nagy segítségedre lehet, a mentális kikapcsolódás pedig megint csak felfrissíti az egész szervezetedet. Légy aktív a hétköznapokban, törekedj a napi 10000 lépés megtételére, sportolj hetente 2-3 alkalommal, olyat, ami boldogsághormonnal tölti fel az

Kitartás! Mindjárt itt a nyár! :)

Addig is böngéssz a receptek között a tavaszi frissítő étrendedhez!

Értesülj elsők között a hetente frissülő tartalmakról, kövesd a blogot és likeold a facebook oldalamat, sőt instagramon is megtalálsz! :)

Táplálkozási tanácsadással, személyre szabott étrenddel kapcsolatban infókat találsz a weboldalamon:

http://szennaidora.hu/

süti beállítások módosítása