Súlyszabadító Tippek

Nincs tiltott élelmiszer, csak mértékletes fogyasztás

Vásárolj tudatosabban!

2019. április 07. 18:47 - Szennai Dóra

Az életmódváltás a vásárlásnál kezdődik, illetve nagyban ennél a pontnál dől el a sikeressége is. Hiszen amit hazaviszel a nagy vagy kis bevásárláskor, otthon aztán azokhoz az élelmiszerekhez fogsz nyúlni ha evésről vagy főzésről van szó. Szóval nagyon nem mindegy, hogy mit emelsz le a boltok polcairól. Elgondolkodtál már ezen? Mennyire vagy tudatos vásárló, mennyire készülsz előre a vásárlásra?

vasarlas.jpg

Íme az én alakbarát és pénztárcakímélő ötleteim.

  1. Írj bevásárlólistát! Veled is előfordult már, hogy pont azt felejtetted el megvenni a boltban, amiért alapból mentél? Ezt is elkerülheted a lista írással. Olyan alapanyagok szerepeljenek a listádon, amikről tudod, hogy az életmódváltásodat támogatják. Ha előre eltervezed, hogy nagyjából miket szeretnél enni, főzni a következő napokban, még jobban leszűkítheted az élelmiszerek körét. Ha nincs otthon csoki meg chips, megenni sem fogod, nemde? Ezen kívül a pénztárcád is hálás lesz, ha nem céltanul bolyongsz az üzletben, szükségtelen dolgokat összevásárolva.
  2. Ne menj éhesen vásárolni! Ha farkas éhesen vágsz bele az élelmiszer vásárlásba, sokkal nagyobb az esélye annak szintén, hogy szükségtelen dolgokat pakolsz a kosaradba, amiket aztán otthon jól el is fogyasztasz, mint extra kalóriák. Éhesen hajlamosabbak vagyunk a energiában dúskáló élelmiszerekhez nyúlni, amik finomított szénhidrátban és zsírban gazdagak, avagy mindenféle nasikat. Elkerülheted ezeket, ha harapsz valamit indulás előtt, hogy aztán minél inkább csak a bevásárlólistádon szereplő termékeket vidd haza.
  3. Azért mert éppen akciós, nem biztos, hogy kell neked! Vásárlás előtt érdemes tájékozódni a leárazások felől, így nem fogsz bedőlni a csalogató áraknak. Azt az akciós terméket vedd meg, amire valóban szükséged van, és olyan mennyiségben, ami belátható időn belül el is fog fogyni. Így elkerülheted a lejárt élelmiszerekből adódó élelmiszerpazarlást és azt is, hogy csak azért egyél meg valamit és növeld a kalóriabeviteledet, hogy meg ne romoljon.
  4. Keresd a szezonális darabokat! Úgy, ahogy a ruhaviseletben, a zöldségek- gyümölcsök között is megvannak az évszakra jellemzőek, az idény jellegűek. Az élelmiszeripar manapság már kezdi átlépni ezt a korlátot, így szinte bármikor, bármilyen fajta beszerezhető. De azon kívül, hogy árban is nagy a különbség pl. a dinnyénél télen és nyáron, tápértéke is sokkal kedvezőbb lesz, ha mindent a maga idejében fogyasztunk.
  5. Nyerj információt a csomagolásról! A csomagolt termékek információt nyújtanak az energia-, szénhidrát-, fehérje-, zsírtartalmán kívül, hogy tartalmaz e olyan allergént, amit ételallergiád miatt kerülnöd kell. Ezen kívül az összetevő listából tájékozódhatsz, hogy miből készült az adott termék, és a minőségéről is árulkodik. Az összetevők ugyanis a felhasznált menyiségük szerint csökkenő sorrendben vannak feltüntetve, így pl. kenyérfélék teljes kiőrlésű liszttartalmáról, húskészítmények hústartalmáról árulkodhat.
  6. Figyelj a környezetedre! Nem, nem elengedhetetlen része minden háztartásnak egy nejlontáska, amiben további nejlontáskák vannak. Indulj vászontáskákkal vásárolni, így nem kell gyarapítanod az otthoni műanyag szatyor gyűjteményt, és a környezeted is hálás lesz érte. Arról nem is beszélve, hogy ezek sokkal strapabíróbbak, nem valószín hogy cserben fognak hagyni egy egy cipekedés alakalmával. Ha pedig a sok kicsi sokra megy, bizony ha csak minden vásárláskor 1-2 nejlontáskát veszel pluszba, az mind mind extra kiadás.

Pici odafigyeléssel nagy dolgokra lehetsz képes, ne bukjon el ez a vásárlásnál. Remélem hasznos tippekkel gazdagodtál! :)

Értesülj elsők között a hetente frissülő tartalmakról, kövesd a blogot és likeold a facebook oldalamat, sőt instagramon is megtalálsz! :)

Táplálkozási tanácsadással, személyre szabott étrenddel kapcsolatban infókat találsz a weboldalamon:

http://szennaidora.hu/

süti beállítások módosítása